Oficina de Nuevacasa Sant Andreu // Jordi Julià Serra

Nuevacasa, prop de tres dècades d’assessorament immobiliari honest

Continguts patrocinats

Que un negoci tingui 27 anys d’història és senyal que funciona. Que els seus treballadors portin molts anys sent els mateixos, sense rotacions, també és bon símptoma que és un bon lloc on treballar. I que hi hagi casos com el d’un pis que hagi esta comprat i venut diverses vegades al llarg dels anys amb la mateixa immobiliària és una prova evident que la satisfacció dels seus diferents clients és molt gran.

 

Això és el que passa amb Nuevacasa Sant Andreu, situada al carrer Gran, 345, una empresa fundada el 1996 i que segueix en plena activitat. Aquesta trajectòria els permet conèixer a la perfecció cadascun dels carrers de Sant Andreu, donant-los un bagatge que els converteix en experts en el mercat immobiliari del barri. “Quan algú vol vendre una casa, intercanviem opinions entre els quatre agents de quin creiem que seria el valor. I ja tenim comprovat que acaba sent el preu pel qual ho poden acabar venent”, afirma a L’Exprés de Sant Andreu Kenilt Castillo, cap d’oficina de Nuevacasa Sant Andreu.

El seu paper està entre el venedor i el comprador, buscant un equilibri de preu entre un i altre, seguint les tendències del mercat. Els assessors de Nuevacasa intenten trobar un terme mig perquè sigui adequat per a tothom. El secret: “Portem tants anys al barri que ja sabem què és el que estan disposats a pagar els compradors”, afirma Castillo. Així, qui confiï en els seus serveis sabrà que el seu immoble està perfectament ajustat al mercat andreuenc.

El cap d’oficina remarca que ell és un més, perquè Kenilt Castillo treballa en equip amb els altres assessors: Fernando Damonte, Ismael Gallardo i Andrés Castillo. “Tenim bon ambient, estem tots còmodes i treballem amb alegria”, asseguren. Un factor clau perquè les coses flueixin. El treball el fan en equip per posar en comú punts de vista, en casos com acordar una taxació, però alhora s’esforcen en que l’assessor implicat en una venda sigui el mateix des del principi fins al final, donant així als clients un tracte totalment personal.

Així doncs, l’assessor encarregat s’implicarà amb el client des del primer moment, en què s’ha de valorar l’immoble. Seguirà implicat després, fent el procés de cerca de compradors i ensenyant el pis a les persones interessades. I una part important és saber si és realment un comprador potencial o no. Un cop hi ha un tracte, l’assessor acompanya en la feina amb les entitats bancàries per tramitar la hipoteca, així com l’assessorament legal que impliqui la transacció. L’ajuda va més enllà, i l’assessor seguirà estant a la disposició de les dues parts un cop acabada la venda per resoldre qualsevol dubte que els pugui sorgir o necessitat que puguin tenir. El fet que sigui sempre el mateix assessor facilita que hi hagi la complicitat i confiança necessaris en un procés tan important.

En un context de grans cadenes, l’empresa treballa de forma independent. Castillo hi va arribar el 2002 com a assessor immobiliari i va anar progressant fins a acabar sent-ne el titular. Una història de progrés des de baix, i en què ha pogut anar canviant dinàmiques que inicialment es feien. Per exemple, han reduït la porta freda, és a dir, anar trucant casa per casa per si algú vol vendre el seu pis. Molts clients els arriben sols amb el boca orella, per recomanacions de gent que queda satisfeta amb els seus serveis.

A Nuevacasa Sant Andreu estan orgullosos de ser una agència de proximitat. Tots els assessors estan vinculats amb Sant Andreu d’alguna manera o altra. Una proximitat que els obliga a fer les coses bé: “Podem caminar tranquils pels carrers de Sant Andreu perquè sabem que hem fet bé la feina”, afirma l’equip. Això ho aconsegueixen optant sempre per la mediació quan es produeixi alguna diferència entre una part i l’altra, “partint des de la humilitat i buscant acords perquè l’operació arribi a bon port”. Fins al punt que a vegades hi han hagut d’acabar posant de la seva part. “Potser guanyem menys, però dormim més tranquils”, reflexionen.

Aquest bon servei també es tradueix en un tracte honest, amb un factor que costa de trobar: no cobren comissió als compradors. D’aquesta manera, el preu que se’ls mostra és el que acabarà sent, sense sorpreses finals com a vegades passa. Tot i que altres no segueixin aquesta línia, volen mantenir-se amb la seva filosofia, encara que els impliqui reduir marge de benefici: “Volem mantenir-ho així perquè prioritzem la confiança de la gent”, afirmen des de Nuevacasa.

No només ho diuen ells, sinó que també es pot veure amb les ressenyes positives que tenen a Google Maps, on tenen 4,4 estrelles sobre 5. Una que va marcar especialment a l’oficina va ser una de fa dos mesos, que afirmava: “no venen pisos, venen vides“, ja que “en cada pis hi ha una vida i tenir sensibilitat en aquest aspecte és poc comú”. Una altra menciona l'”excel·lent atenció i gestió”, una altra agraeix “l’acompanyament en tot el procés de compra”, i una altra diu que es van sentir “molt ben assessorats en tot moment”. Una gran satisfacció per als treballadors de Nuevacasa Sant Andreu, que no obstant són conscients que a vegades també hi ha qui no queda satisfet, malgrat que hi posin cos i ànima per evitar-ho.

Evidentment, l’àmbit d’actuació de l’oficina està especialitzat en Sant Andreu, però també van més enllà. Venen immobles a tot Barcelona sense cap mena de problema, i de fet els funciona força bé gràcies als anuncis en portals d’internet. A més, tenen oficines al Bon Pastor i a Congrés. Cada oficina és autònoma, així que si bé poden treballar en xarxa, prioritzen la proximitat i els assessors de Nuevacasa Sant Andreu es dediquen exclusivament a l’oficina de Sant Andreu.

I si algú té alguna segona residència, també els poden ajudar. Com que estan associats al col·legi d’Agents de la Propietat Immobilària (API), formen part de la xarxa d’API, la qual cosa els facilita acords de col·laboració per poder fer operacions a tot el territori espanyol.

Altres serveis que ofereixen són els d’assessorament legal vinculat a compravendes. Per exemple, els impostos que s’haurà de pagar, estudi de càrregues legals de l’immoble, temes fiscals o urbanístics, herències, gestoria o autoliquidació d’impostos. Al capdavall, més que una immobiliària, són assessors immobiliaris, i donar assessorament sigui en l’aspecte que sigui és el seu punt fort. Sempre, amb un somriure.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*