El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Els operaris tornen a treballar a la nova estació de Sant Andreu Comtal

Societat

Després d’anys sense cap activitat, finalment s’han reiniciat les obres per finalitzar la nova estació de Sant Andreu Comtal. Ha sigut durant els darrers dies quan els operaris de Copcisa, l’empresa adjudicatària de l’obra, han començat ha deixar-se veure per fer els corresponents moviments de màquines a la zona i aquest mateix dimarts ja se’ls ha vist treballant amb camions de càrrega sobre l’estructura i a l’interior.

Anunci Das Gestoria
 

La represa de l’activitat arriba després que Adif Alta Velocitat trenqués el contracte que tenia amb una primera constructora i tornés a licitar el projecte el passat novembre de 2019. Una adjudicació per valor de 6,3 milions d’euros (més IVA) que, de partida, ja contemplava la necessitat de tenir enllestida l’estació en onze mesos. Per tant, si es tenen en compte totes les autoritzacions de seguretat posteriors que requerirà la infraestructura, la nova terminal ferroviària podria entrar en funcionament a finals de l’any vinent.

Aquestes noves instal·lacions substituiran l’actual estació de Sant Andreu Comtal, la qual Adif s’ha compromès a cedir a l’Ajuntament de Barcelona perquè passi a tenir un ús ciutadà (encara per definir). Pel que fa a la nova estació, aquesta comptarà amb dos nivells: un primer amb un vestíbul de 700 metres quadrats, i un segon d’inferior amb la zona de les dues andanes.

L’edifici principal tindrà una estructura envidrada, protegida per una xapa ondulada amb una altura mitjana de 5,60 m. El vestíbul, al qual es donarà entrada pel costat sud a través d’un gran finestral, disposarà de barreres tarifàries i espais per a taquilles i màquines autovenda. A més, la nova instal·lació serà completament accessible gràcies a la instal·lació de dues escales mecàniques i dos ascensors, a més d’escales fixes.

Pel que fa a la matèria ferroviària, l’estació està dissenyada en corba amb 4 vies i 2 andanes centrals, que atendran serveis de rodalies i regionals. Les andanes tindran una amplària variable entre 7 m i 10 m i una longitud de 210 m. Cadascuna d’elles servirà a dues vies, una a cada costat, formant així una seqüència de via-andana com la que existeix a Sant Andreu Arenal.

L’accés a la futura estació es realitzarà tant des del sector de Sant Andreu, a través de l’antiga passarel·la, que serà rehabilitada i condicionada, com des del parc de la Maquinista, de manera que es crearà un itinerari des de la cantonada del parc i el carrer de Sant Adrià. En total, en aquesta primera actuació exterior s’urbanitzaran 4.231,78 m2 d’accessos i entorns.

Recreació virtual de la nova estació de Sant Andreu Comtal // ADIF

Més endavant la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) s’encarregarà de cobrir totes les vies del tren entre el pont del carrer del Palomar i el carrer de Josep Soldevila. Una qüestió que haurà d’esperar, però que ja ha fet les primeres passes formals, després que BSAV hagi tret a licitació la redacció del projecte aquest mateix setembre.

El projecte constructiu també inclourà la planificació del futur vial per a trànsit rodat paral·lel a les vies, que servirà d’entrada fins al cor de Barcelona. La licitació del contracte de redacció va sortir a concurs per 762.188 euros (sense IVA). Un cop s’adjudiqui, l’equip guanyador haurà de dissenyar com s’ha d’acabar la llosa que soterrarà la xarxa ferroviària i que servirà de base pel futur Parc del Camí Comtal. Un eix verd que ha de cobrir de vegetació l’actual ferida urbanística, tot i que per la seva inauguració encara no hi ha data.

Fotografia | Maquinària i operaris sobre la llosa de l’estació, aquest mateix dimarts // DGM

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt