El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Obres de La Sagrera / DGM

La PTP demana finalitzar l’estació de La Sagrera abans del 2024

Societat

L’Associació Promoció Pel Transport Públic (PTP) ha presentat l’estudi ‘Objectiu Tren 2024‘ que té com a intenció reduir a gairebé zero les emissions de CO2 del transport públic a Catalunya. Un treball que engloba el conjunt de la xarxa ferroviària que travessa el territori, però en el que presenta com a peces claus algunes de les obres que s’estan duent a terme al Districte de Sant Andreu. Entre aquestes: la necessitat de finalitzar l’intercanviador de Sagrera Alta Velocitat o la finalització de les línies L9 i L10 de metro.

 

Segons l’entitat, una de les obres cabdals dels propers anys és la unió dels trams nord i sud de la línia 9-10 del metro per la part central, entre Sagrera i Zona Universitària. A dia d’avui seria la manera més immediata per ajudar a descongestionar la xarxa ferroviària barcelonina, defensen. Una xarxa que, a més, requeriria l’obertura de l’estació de Sagrera, on confluirien les línies de Rodalies R1, R2 i una potencial R4 nord, que l’associació veuria més viable fer passar per Sant Andreu Comtal, en lloc de Sant Andreu Arenal. A més, aquesta mateixa R4 aniria a parar fins a la nova estació de la T1 de l’aeroport i tindria una freqüència de pas de 10 minuts.

Aquest fet, però, només seria possible si es construeix el salt de moltó sobre el ramal ferroviari d’Aigües (a tocar de la Trinitat Vella) i es remodela Sant Andreu Comtal i Montcada Bifuració perquè puguin començar a funcionar com a capçalera de serveis cap al sud. En el cas de Sant Andreu Arenal aquesta estació també es veuria beneficiada amb la nova línia R7, que projecten des de Sant Vicenç de Calders fins a Cerdanyola Universitat, passant per Martorell, Plaça de Catalunya i Sagrera Meridiana.

Des de la PTP també aposten per completar l’adaptació dels trens de Rodalies perquè hi puguin pujar les persones amb mobilitat reduïda i seguir amb les reformes de les estacions més importants de l’àmbit regional, com ara Sant Andreu Arenal. A més, aposten per comprar 100 nous trens de rodalies i regionals, els quals anirien acompanyats d’una millora tarifària i d’informació que resumeixen en tres eixos: un desplaçament, una única informació, un únic bitllet.

Segons l’associació, totes aquestes millores ferroviàries són necessàries perquè “l’emergència climàtica i la contaminació urbana obliga a una dràstica reducció d’emissions de gasos provinents dels motors de combustió”. L’entitat assegura que “el ferrocarril és el millor aliat en el camp del transport, el qual a Catalunya suposa el 30% de les emissions totals de CO2″.

Sant Andreu Arenal és l’única estació sense adaptar de Rodalies de Barcelona // DGM

Més enllà de les propostes plantejades, l’organització admet que “per doblar la demanda de transport ferroviari a Catalunya calen unes adequades polítiques inversores en infraestructures ferroviàries, en serveis, i en manteniment”, així com “planificar en base al servei necessari, no a la infraestructura idealitzada”. Tot plegat, per “superar la crisi a les Rodalies de Barcelona i desenvolupar el ferrocarril a escala de tota Catalunya; el ferrocarril ha de sortir del túnel“, emfatitzen.

Un objectiu que creuen que només s’aconseguirà si es concentren “el màxim d’inversions en la millora de la xarxa actual de Rodalies de Catalunya d’ample ibèric, la més endarrerida i la que més pot aportar pel seu marge de millora en termes de capacitat i prestacions”. “S’han de prioritzar les inversions que poden captar més passatgers i generar més connectivitat, al marge de qui sigui l’operador“, sentencien.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt