El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El Centre d’Art Contemporani estrena ubicació de la mà de David Bestué

Cultura

El Centre d’Art Contemporani de la Fabra i Coats ha obert les portes del nou espai. Una ubicació definitiva, amb més metres quadrats, que posa punt final al seu aterratge al recinte fabril. De fet, per acabar d’arrodonir l’esdeveniment, la direcció ha decidit cedir tota la nau a l’artista i veí de La Sagrera, David Bestué, perquè hi presenti la seva primera gran exposició individual: Ciutat de Sorra. Una mostra que repassa l’evolució de la ciutat des del 1979 fins al 2011.

 

La nova instal·lació del Centre d’Art compta amb més metres quadrats pel fet de dotar-se d’una planta més, una nova sala de conferències, un espai taller i un espai familiar (on hi haurà servei gratuït de cangur totes aquelles jornades que hi hagi visita comentada o inauguracions). A més, es tracta de la seva ubicació definitiva, ja que l’espai que ha ocupat fins avui dia el centre passarà a ser la seu de l’Escola Municipal de Música de Sant Andreu (actualment ocupa les instal·lacions municipals que hi ha darrere de l’Església de Sant Andreu). Com a apunt a destacar, la direcció de l’obra ha aconseguit salvaguardar el terra original de la fàbrica.

“Ha quedat un Centre d’Art preciós; estem convençuts que en aquesta nova etapa serà ja un centre d’art de referència no només a nivell local, sinó internacional“, ha celebrat la directora d’Innovació, Coneixements i Arts Visuals de l’ICUB, Eva Sòria. Si bé ha admès que encara “queden moltes coses per fer”, Sòria s’ha mostrat convençuda que l’espai “serà un imant per a tota la comunitat artística com una peça central en l’ecosistema de les arts visuals de Barcelona”.

En el mateix sentit, la directora del Centre d’Art Contemporani, Joana Hurtado, s’ha mostrat emocionada pel fet de comptar, no només amb el nou espai, sinó amb tot un equip que ha fet possible complir amb el calendari. Tal com ha explicat, el primer capítol artístic que ha preparat al nou centre buscarà reprendre i tancar el cercle que es va encetar amb la presentació de la pedra flotant a l’anterior instal·lació. “Volem reprendre la idea de la memòria transversal, que travessa passat, present i futur; ara, però, anant a preguntar a les matèries, als objectes i microorganismes”, ha emfatitzat.

Una materialitat que ha quedat plasmada des de la primera exposició que ha presentat l’equipament. Amb Ciutat de Sorra, Bestué ha aconseguit aplegar multitud de grans peces icòniques de la ciutat, maquetes i retalls de diari que expliquen què va ser Barcelona i com s’ha transformat des de 1979 fins al 2011. Un període que, precisament, va des del primer govern municipal socialista fins al darrer. Tot plegat, amb una organització de les diferents dècades per plantes on l’artista aplega, en funció dels seus records personals i la investigació que ha dut a terme, tot d’elements “bruts”. “Volia agafar aquelles notícies i aquells objectes que en el seu dia van passar desapercebuts, però que van marcar un canvi“, ha destacat.

Ciutat de sorra és la primera gran exposició individual de David Bestué // CAC

Una línia de treball on la feina de la comissaria Marta Sesé ha esdevingut clau: “Quan vam començar a parlar amb el David sobre Ciutat de Sorra ens vam fixar en com el temporal Glòria va generar com una mena de museu a la platja amb plàstics de feia 40 anys”, apunta. Una referència que, entre tots dos, han recollit en certa maera en una exposició que repassa l’ombra que han deixat projectes com els d’Enric Miralles o Arata Isozaki, així com elements tangibles i publicats que repassen una Barcelona que trenca amb els relats oficials. Tot plegat, acompanyat amb una banda sonora pròpia creada per la banda Hidrogenesse.

Per últim, destacar que l’equipament organitzarà del 6 al 14 de juliol l’escola d’estiu Can Mamella, el qual neix com a proposta d’intercanvi intergeneracional on poder compartir i explorar les línies discursives i les pràctiques artístiques que configuren la programació del centre d’art. La setmana comptarà amb dos eixos conceptuals: atendre a una història afectiva de la ciutat sota la mirada crítica i proposar un pensament material travessat per qüestions lligades al temps. El programa comptarà amb el suport del festival GREC i de totes les facultats d’arts de la ciutat.

Fotografia | Marta Sesé i David Bestué // Centre d’Art Contemporani

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Cultura

Vés a dalt