El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Mercat Sant Andreu carpa provisional David García Mateu.jpg

La carpa provisional del Mercat es desmuntarà l’any 2023

Societat

Després de l’estrena del nou Mercat de Sant Andreu, bona part del veïnat es planteja el dubte de quan es retirarà la carpa provisional i com es reobrirà el trànsit al carrer de Sant Adrià. Segons ha pogut saber L’Exprés de Sant Andreu, les obres de desmuntatge i reurbanització del carrer de Sant Adrià no començaran fins a finals d’aquest 2022 o principis del vinent, tindran una durada d’entre cinc o sis mesos i suposaran una inversió d’1,1 milions d’euros municipals.

 

Tal com ha confirmat el gerent de l’Institut Municipal Mercats Barcelona, Màxim López, en aquest moment ja està aprovat el projecte per a la desconstrucció i recuperació de l’espai. De fet, ara mateix el projecte es troba en fase d’informació i d’aquí a uns dies sortirà la licitació de les obres. Es podria haver accelerat tot aquest entrellat burocràtic? Segons López, l’operativa ha seguit el curs que havia de seguir: “L’elaboració d’un projecte el que intenta és recollir totes les aportacions; ara sembla que triguem, però és per fer un projecte millor“, recalca.

En paral·lel, des de l’organisme que gestiona els Mercats de Barcelona destaquen la necessitat de mantenir operativa la carpa provisional un parell de mesos més per si hi hagués cap ensurt a les noves instal·lacions de la plaça del Mercadal: “Si tinguéssim un problema en algun moment, tindríem cambres frigorífiques i zones logístiques que ens servirien de backup; quan comencem amb una instal·lació sempre preveiem plans de contingència“, sintetitza el gerent.

Ara bé, què passarà un cop la carpa resti desmuntada i el carrer de Sant Adrià recuperi la seva fisonomia? Com hi tornarà a circular el trànsit per aquest vial que, quan es va tancar, encara ni havien començat les obres de pacificació del carrer Gran de Sant Andreu? Des del Districte de Sant Andreu, el conseller de Mobilitat, Antonio Fortes (PSC), explica que encara s’està treballant en el futur pla de mobilitat del districte i que la intenció és començar per Sant Andreu: “El carrer de Sant Adrià té diverses propostes, però ens hem de posar d’acord els veïns, la Guàrdia Urbana i els serveis tècnics”, explica.

A parer de Fortes, la solució més idònia haurà d’incorporar el fet que no es torni a sobrecarregar de cotxes els carrers pacificats del Casc Antic: “Hem de mirar si volem que Sant Adrià tingui una direcció, doble direcció, si dos carrils o si s’acaba a una determinada alada perquè no arribi al carrer Gran, entre d’altres”, avança. La presentació de la solució, però, no té cap calendari definit: “No hi ha cap data final; fins que no tinguem alguna proposta que no perjudiqui els veïns i als vianants, no tindrem data; s’ha de treballar molt meticulosament”, especifica.

Respecte al fet de si la solució del carrer de Sant Adrià implica esperar a la finalitzacióe de les obres de pacificació del darrer tram del carrer Gran de Sant Andreu (a tocar de la plaça de Mossèn Clapés), Fortes detalla que la decisió repsecte Sant Adrià no té relació directa: “Es tindrà en compte, però són independents; la part principal del carrer Gran ja està feta. [Ara que tenim el carrer Gran] hi hem de fer entrar el trànsit? No, hem de buscar alternatives”, conclou el conseller socialista.

1 Comentari

  1. El veïns de Joan Torras comencem a estar una mica farts de pagar la “factura” de tot el trànsit de Sant Andreu. Hem suportat pacientment ser l’únic punt d’entrada a tot el centre durant les obres del mercat, recentment se’ns ha bloquejat l’accès natural a Nou Barris tallant Agustí i Milà per acontentat alguns veïns que criden molt, i ara sembla que no es vol reobrir un segon accès per Sant Adrià?. Potser al final haurem de fer alguna cosa.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt