El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Adif anuncia la sortida a licitació de Sant Andreu Comtal

Societat

El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha aprovat en la seva última reunió la licitació del contracte d’obres per a la construcció de la nova estació de Sant Andreu Comtal, a Barcelona. Tal com ha informat l’empresa pública sense fixar data, el projecte sortirà a concurs públic per valor de vuit milions d’euros. La idea és que, un cop adjudicada l’obra, aquesta s’allargui al llarg d’11 mesos, pel que l’estació podria estar inaugurada d’aquí a any i mig.

 

Aquesta obra contempla l’execució dels accessos, el vestíbul de l’edifici de viatgers i les connexions amb les andanes, així com l’adequació del seu entorn urbà més immediat, ja que l’estructura ja es va construir anys enrere. La nova estació estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu-La Sagrera i constarà d’un edifici similar al de Sant Andreu Arenal. És a dir, l’accés s’efectuarà a peu pla i les andanes se situaran a nivell inferior (per sota de la llosa). En total l’edifici tindrà prop de 700 metres quadrats.

L’accés a la futura estació es realitzarà des de Sant Andreu a través de l’antiga passarel·la que va ser parcialment enderrocada (i que ara serà rehabilitada i condicionada). Pel que fa a l’accés des del parc de La Maquinista, es crearà un itinerari des de la cantonada del parc i el carrer de Sant Adrià. En total s’urbanitzaran més de 4.000 m2 d’accessos i entorns.

L’edifici principal tindrà una estructura de vidre, protegida per una xapa ondulada amb una altura mitjana de 5,60 m. El vestíbul, al qual es donarà entrada des del costat sud a través d’un gran finestral, disposarà de barreres tarifàries i espais per a taquilles i màquines d’autoventa. La nova instal·lació serà completament accessible gràcies a la instal·lació de dues escales mecàniques i dos ascensors, a més d’escales fixes.

Recreació virtual de la nova estació // BSAV

L’estacionament dels trens s’efectuarà en corba i comptarà amb quatre vies i dues andanes centrals, les quals oferiran servei a ferrocarrils de Rodalies i Regionals. Les andanes tindran una amplària variable d’entre 7 i 10 metres i una longitud de 210 metres. El projecte també inclou la il·luminació, les instal·lacions, el paviment de les andanes, les escales d’accés i emergència centrals i els quarts tècnics i dependències internes destinades a instal·lacions, serveis i magatzems.

Per tal de mantenir sota control l’obra i poder oferir els consells tècnics pertinents, Adif AV també ha licitat un contracte de consultoria i assistència tècnica per al control de les obres de la futura estació i de les instal·lacions de via i electrificació. Aquest contracte compta amb un pressupost d’1 milió d’euros (IVA inclòs) i tindrà una vigència estimada de 20 mesos. Un tercer paquet de contracte (també per prestar serveis de consultoria i assistència tècnica) està estimat en 259.040,25 euros (IVA inclòs).

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

El refugi antiaeri 439

Aquests dies, arran de la descoberta i excavació d’una de les boques
Vés a dalt