El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El vici del nou Bicing per Sant Andreu

Societat

Després que el nou servei de Bicing aterrés a Sant Andreu com el primer Districte on es posava en marxa de la mà de Nou Barris, L’Exprés de Sant Andreu ha sortit al carrer per provar les noves bicicletes convencionals i les seves estacions. Primeres sensacions: les noves bicis són un vici.

Banner Atanasio seguros
 

Tot i que el nou model que ha portat fins a la ciutat la UTE Pedalem Barcelona és més pesada que l’anterior gestionada per Clear Chanel (ara pesa 24 quilos), val a dir que la sensació que aporta la nova bicicleta és de major seguretat, presència i velocitat. Tot plegat, gràcies al seu quadre unisex de major dimensió i les rodes de 26 polzades amb llantes d’alumini. A més, els frens resulten més còmodes i silenciosos a l’hora de frenar (encara que potser és per un menor desgast respecte a les veteranes que circulen des de fa 12 anys).

Pel que fa a aspectes relacionats amb la seguretat, el model incorpora pintura lateral reflectant per millorar la visibilitat dels usuaris a l’hora de circular en hores nocturnes, i unes llums LED per dinamo que continuen enceses fins tres minuts després de pedalejar. A més, ara ja no caldrà sortir directament a la carretera una vegada es retiri la bicicleta dels encolatges com succeïa fins ara. Gràcies al nou sistema, els ciclistes poden fer passar la bicicleta entre els ancoratges, ja que s’ha suprimit la barra horitzontal.

D’altra banda, el tòtem elèctric tampoc indica quina bicicleta li toca fer servir a l’usuari, sinó que aquest escull directament la seva preferida mitjançant lectors individuals de targeta a cada ancoratge. En cas de no quedar cap per la seva alçada, el nou sistema permet alçar el seient seguint un sistema de numeració i una línia per evitar que aquest quedi torçat. Per tal d’evitar robatoris o mals usos, cada exemplar també disposa d’un xip geolocalitzador i els ancoratges també es mostren més robustos que els anteriors.

Amb l’objectiu de facilitar la vida als operaris del Bicing, el cablejat de fre i de canvi de marxes passa per dins del quadre. El timbre també s’ha situat a una alçada natural pel dit gros i la forma del quadre permet instal·lar la bateria i el motor per si algun dia es vol incrementar la flota de bicicletes elèctriques (autònomes durant 60 quilòmetres). De fet, aquesta nova flota també comportarà un increment dels aparells elèctrics per poder apropar les bicicletes a les zones més elevades de la ciutat.

Nova estació al carrer de Malats amb Gran de Sant Andreu / DGM

Potser el punt negatiu correspon a la nova cistella, de menor alçada i amb una goma més curta. En tot cas, aquest handicap només resulta una petita imperfecció entre la resta d’aspectes sobradament positius. El nou model ja es trobava en funcionament a la ciutat de Valence (França) i Chattanooga (EUA). Per últim, posar de relleu que pel nou servei els usuaris s’hauran d’escurar una mica més la butxaca: l’abonament anual passarà a ser de 50 euros. Un preu assumible i justificat si es té en compte les prestacions del nou sistema (ara disponible les 24 hores del dia).

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt