El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Protesta a l'estació de La Sagrera, el passat 30 de gener del 2014 / DGM

Tornen les protestes al metro contra la pujada de tarifes

Societat

Després que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) hagi decidit tornar a encarir els bitllets del transport públic als seus usuaris i usuàries, la plataforma #StopPujades s’ha reorganitzat després de tres anys de silenci i ja ha convocat a tots els veïns i veïnes a participar en la primera acció contra la pujada de tarifes que es durà a terme aquest dimecres a l’estació de La Sagrera.

Banner Ajuntament 300x250
 

Si bé la plataforma ja va avisar als responsables polítics setmanes enrere amb el lema: “Si torneu a pujar les tarifes, tornem a les estacions”, tot apunta al fet que aquest 2018 començarà igual de calent que el passat 2014. Tal com va aprovar l’ATM, a partir d’aquest 1 de gener la T-10 ha passat de costar 9,95 euros a 10,20 euros.

L’increment també s’ha dut a terme en el bitllet senzill, el qual ara costa 2,20 euros, en la T-Trimestre, que puja 3,30 euros; en la T-50/30 que ara ja costa 43,50 euros, en la T-70/30 que passa a 60,90 euros i en la T-Mes, que val 54 euros. Només s’han salvat de l’augment de tarifes la T-Jove i la T-Mes bonificada per aturats.

Tal com ha comunicat #StopPujades, “és inacceptable que, un cop més, siguem les usuàries les que paguem, d’una banda, la manca de finançament públic –especialment per part de l’Estat espanyol– i, de l’altra, el deute acumulat fruit de la mala gestió, l’excés de directius amb salaris astronòmics i la pràctica de la majoria de partits de convertir TMB en un cementiri polític d’elefants“.

En aquest sentit, des de la plataforma exigeixen una tornada de les tarifes als preus del 2013 i posteriorment “obrir una taula social que permeti generar unes tarifes d’acord amb el poder adquisitiu de la majoria d’usuàries, en uns moments marcats per l’elevat atur, la precarietat econòmica i laboral i els baixos ingressos”. “El transport públic és un servei bàsic i no un luxe”, afegeixen.

A més, Stop Pujades també posa sobre la taula tot un seguit d’exigències afegides, com són conèixer les retribucions de la direcció de TMB, les quals l’empresa encara no ha fet públiques tot i les sentències judicials, així com el fet que la T-Mobilitat sigui 100% pública, deixant fora a La Caixa, Indra i la resta d’empreses de la seva gestió.

Cartell de la convocatòria / STOP PUJADES TRANSPORT
Cartell de la convocatòria / STOP PUJADES TRANSPORT

En aquest sentit, recordar que la protesta d’aquest dimecres té com a punt de trobada el vestíbul de l’estació de La Sagrera a les 19:30 hores, tot i que abans, cap a les 19 hores, diverses columnes partiran des de les estacions de Cornellà Centre, Fontana, Santa Coloma i Virrei Amat per trobar-se a l’intercanviador de l’L1, L5, L9, L10 i Renfe Rodalies.

En l’hipotètic cas que les accions prenguin un caràcter similar a les de fa tres anys enrere, s’ha de tenir en compte que la circulació del metro i dels trens podria veure’s afectada amb breus aturades. Temps el qual podrien destinar els manifestants a empaperar els combois amb cartells i octavetes reivindicatives. En el mateix sentit, les màquines validadores de bitllets podrien tornar a veure’s bloquejades per facilitar el lliure accés ales andanes.

Fotografia | Protesta a l’estació de La Sagrera, el passat 30 de gener del 2014 / DGM

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt