El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Una dona agafa el tren a Sant Andreu Comtal / DGM

Els veïns titllen de “fum” els anuncis sobre la Sagrera

Societat

Fem memòria. “El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i l’alcaldessa, Ada Colau, parlen d’injectar 10 milions d’euros en un projecte que en l’època del ‘pelotazo’ estava projectat en 850 milions d’euros i que després va ser rebaixat a 650 milions“, recorda el vocal d’Urbanisme de l’AVV de Sant Andreu de Palomar, Pau Maduell. “Per morir-se de riure”, assegura.

 

El suposat desencallament de les obres de La Sagrera abans d’aquest estiu no ha aixecat gaires aplaudiments entre les entitats veïnals. “Estem parlant d’una xifra econòmica que no representa ni l’1% de tot el projecte”, incideix el vocal. Des de l’AV de Sant Andreu Sud, la seva portaveu, Cristina Galan, també es mostra “escèptica” amb la notícia: “El ministre va venir a anunciar la posada en marxa del col·lector, una reclamació que ve de lluny i que ja estava mig fet“, assegura.

Tal com revela Galan, era aquest col·lector a mig construir el que provocava el ‘guèiser’ al final de la rambla de l’Onze de Setembre quan plovia amb una mica d’intensitat. “Que l’hagin anunciat és oportunista, perquè ja estava negociat de molt abans”, ha declarat a aquest mitjà de comunicació.

En relació a aquest aspecte, una conversa per Twitter del passat 3 de març entre el departament d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de Barcelona i l’AVV de Sant Andreu de Palomar ha fet aflorar com es va tramitar la construcció del col·lector. Segons expliquen des d’Ecologia Urbana, aquesta obra va ser autoritzada per Adif el 26 de desembre de 2014. La seva adjudicació, però, no es va dur a terme fins al mes de juny del 2016, mentre que no va ser fins poc abans a la reunió de la setmana passada, entre l’alcaldessa i el ministre, que es va aprovar una modificació del projecte per tirar-lo endavant.

Un cop Adif compleixi la seva responsabilitat amb el col·lector de Prim, l’Ajuntament haurà d’executar la seva part en relació al nou dipòsit d’aigües. Una forma de fer avançar les obres que Maduell titlla de “cortina de fum”. “Una pilota endavant per seguir marejant la perdiu des del Ministeri i Adif, mentre l’Ajuntament es veu sense armes ni arguments per dir que aquest projecte no s’està movent“, reflexiona.

Per la seva banda, Galan considera que “per la ciutat, l’estació de la Sagrera és perfecta per la ciutat; però als veïns el que ens genera més problemes és la manca de cobertura de les vies i l’estat de l’estació de Sant Andreu Comtal“. Per aquest motiu, des de l’entitat del sud del territori reclamen prioritzar aquestes actuacions, i “deixar per més tard” l’estació intermodal de la Sagrera.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt