El diari independent de Sant Andreu de Palomar

centre de serveis socials de Sant Andreu / DGM

Els serveis socials andreuencs són els segons pitjor valorats de BCN

Societat

L’estudi elaborat per l’Ajuntament de Barcelona sobre el grau de satisfacció dels usuaris amb els seus corresponents serveis socials no deixa en bon lloc als centres del Districte de Sant Andreu. Amb un 7,2, les oficines andreuenques són les segones pitjor valorades de la ciutat. Només per darrere hi ha els centres del Districte de Sants-Montjuïc (7,1).

Banner Ajuntament 300x250
 

En el Districte hi ha fins a tres oficines i la que correspon a Sant Andreu de Palomar es tracta de la que hi ha al carrer de Paixalet. Sobre la valoració d’aquest centre concret encara no hi ha dades públiques, ja que l’Ajuntament espera presentar d’aquí a uns dies l’estudi complet. Un gruix de dades que són fruit de les 7.484 entrevistes personals que s’han realitzat a la capital catalana entre els mesos de febrer i juny del 2016. De fet, la mostra d’opinions realitzada és la més gran que mai s’ha dut a terme a Barcelona i va donar feina a 100 persones contractades a partir dels plans ocupacionals.

Mapa dels centres de serveis socials de la ciutat / AJUNTAMENT DE BCN
Mapa dels centres de serveis socials de la ciutat / AJUNTAMENT DE BCN

Si bé Sant Andreu i Sants-Montjuïc tanquen el rànquing de valoracions per sota, al capdavant trobem les oficines de dos districtes de la zona alta de Barcelona. Els usuaris dels centres de Sarrià-Sant Gervasi van valorar amb un 8,2 l’atenció rebuda, mentre que els veïns i veïnes de Les Corts van puntuar el servei amb un 8. La mitjana de la ciutat és d’un 7,6, pràcticament mig punt per sobre de l’andreuenca.

L’enquesta va dividir les preguntes en tres grans blocs per valorar millor el servei: l‘atenció pròpiament rebuda, la feina dels professionals que van fer l’atenció i el procés de recepció i administració. Mentre que el servei més reconegut a nivell de ciutat és la intimitat i la confidencialitat entre agent públic i l’usuari, la part negativa se l’emporten els temps d’espera que han de patir els ciutadans que volen acollir-se als serveis.

Davant d’aquests primers resultats, la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, ha agraït als treballadors dels centres socials l’esforç addicional que han hagut de fer durant el període de crisi i ha volgut remarcar que han actuat com a “dic de contenció” davant l’emergència social dels darrers anys.

Aquest dic és el que separa moltes famílies d’un desnonament, poder pagar les factures o tenir una beca menjador: “Altres parlaven de retallades inevitables, d’estrènyer-se el cinturó o de fer sacrificis, però els que veien les conseqüències eren aquests professionals, que han fet mans i mànigues per no deixar ningú enrere“, ha assenyalat la regidora.

Fotografia | Centre de Serveis Socials de Sant Andreu de Palomar / DGM

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt