El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Entitats de discapacitats critiquen el futur carrer Gran

Societat

Els col·lectius de discapacitats van poder participar en l’elaboració del projecte sobre la pacificació del carrer Gran de Sant Andreu? “Doncs ens van trucar quan les coses ja estaven més o menys decidides”, critica José Ángel Carrey de l’Associació Catalana per la Integració dels Cecs.

 

Tal com expliquen a L’Exprés de Sant Andreu, algunes de les persones i entitats que conformen la Plataforma Carrers per a Tothom es van sentir ofeses pel fet que l’Ajuntament hagi fet bandera de la participació de persones discapacitades en la definició de la futura via, quan la seva opinió gairebé no ha tingut cabuda: “A mi em va sentir molt malament el fet d’anar a la reunió i que no servís per res”, denuncia Lucía Melchor, persona invident i membre activa de la mateixa plataforma.

En aquest sentit, Carrey destaca que “la participació no és anar a veure una presentació del que han fet i aplaudir sense abordar cap solució”. Motiu pel qual, reclama que “els processos participatius s’abordin amb anterioritat per pactar i acordar com s’han de dissenyar les coses”. “Tot i que és un Ajuntament teòricament progressista i que compta amb les entitats per un model participatiu, al final els processos són els mateixos que els de Trias, on només es compta amb els col·lectius perquè aplaudeixin el que ja han fet”, afegeix.

Quin és le marge de maniobra que els han deixat abans de l’obra? “Potser podíem canviar el paviment per un altre de diferent, però els dissenys ja estaven fets“. Una forma d’entendre la participació en la que Melchor indaga encara més en referència a com serà la futura via: “Si s’ha de fer plataforma única, que sigui per peatonalitzar el carrer totalment; les coses a mitges mai van bé”, considera.

Tal com esgrimeix, tot i que la via perdrà volum de circulació, el fet que passin de 5.000 a 2.000 cotxes els que fan servir el carrer no els ajuda gens ni mica a sentir-se més segurs. Ans al contrari, ja que deixaran de tenir la referència vorera-carretera en un espai on la seva seguretat quedarà en mans dels conductors. “Només vam poder demanar que se senyalitzessin els finals de façana als encreuaments, ja que nosaltres no podem creuar per on vulguem”, desvetlla Melchor.

Una reivindicació que finalment sí que han aconseguit incorporar al projecte, però que de totes maneres xoca amb el projecte que tenia el Govern de la regidora Laia Ortiz, ja que “el que no volien era identificar el carrer amb les seves corresponents voreres tradicionals”, recorda la jove invident.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt