El diari independent de Sant Andreu de Palomar

L’estació de La Sagrera ja està executada al 81%

Societat

Recta final per a la macroestació de La Sagrera. Segons ha avançat la Cadena SER, la infraestructura ja està completada en un 81%, segons la darrera actualització d’ADIF de finals de setembre. Una fita que ja permet començar a planificar els seus usos a mitjà termini. El que semblava impossible fa uns anys, cada vegada està més a prop: segons els responsables de l’obra, l’any 2027 ja podran entrar en funcionament les vies d’alta velocitat (però encara sense admetre viatgers).

 

Per què és tan important l’entrada en funcionament de les vuit vies d’ample internacional i les deu vies de la zona logística? Per descongestionar Sants de trens i, a la vegada, permetre incrementar les circulacions de Barcelona a Madrid. Cal tenir en compte, però, que encara no hi ha cap data fixada per a la posada en marxa del servei per a viatgers. Segons ha explicat al mateix mitjà de comunicació el cap d’obres, Luis Ubalde, “encara no tenim aquesta data, ja que falta una peça important en aquest trencaclosques monumental: les instal·lacions i l’arquitectura interior de la mateixa estació”.

Avui dia el projecte d’arquitectura interior encara està en procés de redacció i, més tard, s’haurà de treure a licitació (es calcula que suposarà una inversió de centenars de milions d’euros la seva execució). Una partida, però, que promet ser de les darreres a sortir a concurs: dels 1.274 milions d’euros que costarà tota l’estació, 1.029 ME ja s’han executat. Tot plegat, per aixecar el que serà l’edifici ferroviari més complet i gran de l’Estat.

La nova infraestructura intermodal comptarà amb parada dels trens de Rodalies (les línies de Granollers i Mataró ja circulen per dins), parada d’AVE, estació d’autobusos, metro (L9, L10 i L4) i connexions viàries amb el Nus de la Trinitat. En paral·lel, tota la seva coberta es transformarà en el jardí més gran de Barcelona, el qual l’envoltaran 10.000 nou pisos, oficines i hotels.

L’última fita de les obres va ser aquest mateix agost, amb l’obertura al públic de la nova zona urbanitzada a l’entorn del sector de Colorantes. Els treballs, executats per Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), han comptat amb una inversió de 16,5 milions d’euros (IVA inclòs) i han permès renovar infraestructures, millorar la mobilitat i ampliar els espais públics.  De fet, la intervenció s’ha executat entre els carrers Estefania de Requesens, Fernando Pessoa, Palomar i la platja de vies, i ha inclòs l’obertura de tres nous carrers. 

Fotografia | Recreació virtual de la futura estació de la Sagrera // BSAV

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt