El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El tall de l’L1 de metro provoca maldecaps entre els usuaris

Societat

Dilluns, primer dia laborable i primera prova de foc al transport públic. Després del tall de l’L1 de metro entre Fondo i Clot, els usuaris habituals de metro han hagut de buscar alternatives per arribar a les seves destinacions. Mentre que el servei de llançadora en doble ruta no ha fet el pes a ningú i molts no sabien ben bé com arribar a la feina, des de TMB s’ha insistit en la necessitat de buscar altres rutes. Segons asseguren des de l’empresa, resulta “impossible” que els autobusos extraordinaris absorbeixen tots els viatgers del metro.

Banner Ajuntament 300x250
 

Cal tenir en compte que mentre un comboi de metro pot transportar a 1.000 viatgers, en el cas d’un autobús articulat només s’hi poden encabir un màxim de 200. Tenint en compte que el metro acostuma a passar cada tres/quatre minuts, la sortida d’autobusos s’hauria d’efectuar de forma consecutiva en qüestió de segons. Una operativa que des de l’empresa pública veuen impossible de dur a terme, sobretot quan en el cas del bus es depèn d’una forma tan important del l’estat del trànsit.

Davant d’aquesta circumstància, els responsables de TMB demanen als usuaris que busquin rutes alternatives entre la resta de línies d’autobusos, Rodalies o tramvia per arribar a els seves destinacions. En paral·lel, però, la companyia ha habilitat dues rutes llançadora amb freqüències de pas més baixes que les que acostumava a tenir el metro: entre tres i vuit minuts entre el Clot i Fabra i Puig; i entre cinc i 12 minuts entre Sant Andreu i Fondo.

L’operació dissuasiva ha comportat un increment de validacions en la resta d’alternatives. Mentre que les línies 9 i 10 han vist créixer un 40% els seus viatgers, en el cas de Rodalies Renfe també ha confirmat que han crescut el seu nombre d’usuaris al tram afectat, el qual repercuteix directament a les estacions de Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, Sagrera-Meridiana i Clot-Aragó. De fet, tant l’R2 com l’R3/R4 cobreixen pràcticament el mateix recorregut que efectuava l’L1 de metro abans de començar les obres per renovar la seva infraestructura. L’increment, però, no ha fet més que saturar encara més els combois d’hora punta.

Per la seva banda, l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha emès un comunicat en el que es critica el fet que el bus llançadora faci les seves aprades a les estacions de metro afectades, en comptes de facilitar l’arribada a les estacions de Rodalies i així facilitar la intermodalitat A més, també reclamen un reforç de la R2 a l’agost (la freqüència de pas passarà a ser de 30 minuts) i més informació sobre els possibles transbordaments amb línies ja existents de la Nova Xarxa de Bus, l’AMB Bus o Tugsal.

Respecte a la protesta d’aquest dilluns que van dur a terme el grup cooperatiu TEB i un col·lectiu de persones amb problemes en la mobilitat, TMB ha posat en marxa un servei de bus a demanda per traslladar-los de l’estació del Clot (on no hi ha ascensors) fins a Les Glòries (on sí que n’hi ha). Els afectats, però, critiquen que el bus els deixa massa lluny de l’estació de metro de Les Glòries.

Fotografia | Pep Herrero – TMB

1 Comentari

  1. Maldecaps no, hi ha persones que tenim problemes de mobilitat i, per tant, no podem caminar d’una parada a una altra, és molt. No hi ha una alternativa directa entre Fabra i Puig i Sant Andreu i hi ha gent que sí que ens ve d’una parada. Em sembla fet a mala llet i un despropòsit monumental que l’únic que puguin respondre els informadors és “ves caminant” o “agafa 2 busos per anar de Fabra i Puig a Sant Andreu” (dos busos que ni tan sols paren a la mateixa parada).

    Està mal fet ho miris com ho miris, i està clar que TMB no ha pensat en tothom, als que tenim problemes de mobilitat sempre se’ns oblida…

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt