El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Un home segueix les obres del carrre Gran de Sant Andreu / DGM

Malats canalitzarà el gruix de la circulació de Sant Andreu

Societat

El carrer Gran de Sant Andreu canviarà el sentit de circulació des de Malats fins a la plaça Mossèn Clapés a partir de l’estiu de 2019, tal com ha comunicat l’Ajuntament de Barcelona. Per tant, el gruix del trànsit haurà d’entrar a la via per Malats. Segons ha anunciat el consistori, l’objectiu de la mesura serà trencar amb el continu de circulació al llarg de tot el carrer Gran i així reduir el trànsit.

 

Els càlculs municipals assenyalen que al tram nord de Gran de Sant Andreu el trànsit disminuirà en 5.500 vehicles/dia, mentre que al tram sud de Sant Andreu es reduirà en 5.300 vehicles/dia. De fet, a partir d’aleshores els cotxes accediran al carrer Gran de Sant Andreu des de la Meridiana a través del carrer de Malats (que es convertirà en la principal porta d’entrada rodada al carrer Gran). A banda, el carrer Sant Adrià passarà a ser de doble sentit un cop es retiri la carpa del mercat provisional de Sant Andreu.

Pel que fa a la càrrega i la descàrrega dels negocis del carrer Gran que quedin ubicats dins la plataforma única, aquesta s’haurà de fer de 7h a 11h i de 13.30h a 16h. La velocitat dels cotxes en aquest nou tram reformat es limitarà a 10 km/h i els vianants i ciclistes sempre tindran prioritat sobre dels cotxes. D’altra banda, els arbres actuals es conservaran i a més es reforçarà la vegetació amb nous arbustos i parterres.

Per últim, el projecte també inclou la renovació de l’àrea infantil de la plaça de la Pomera i l’arranjament de la confluència dels carrers de Rubén Darío i Riera de Sant Andreu, la reforma d’un tram del carrer de Malats i la desembocadura de tots els carrers transversals al carrer Gran. El conjunt de les obres està pressupostat en 5 milions d’euros i abraçarà un tram de 850 metres de longitud, des de la rambla de Fabra i Puig fins a la plaça de Mossèn Clapés.

4 Comentaris

  1. Sociedad un vei del Carrer Santa Mariå entre Málats i Servet. Es un tram que serveix de urinari de gossos i no hem vist CAP COP a la guardia urbana en aquest tram tan proper a la plaça de l’Ajuntament. Tambe tenim cada dilluns al mati greu problemas amb el servei de reg que no escombra i deixa la porquería a els portals de les cases, embrutant les portes i façanes fins alcades de 2 metres. Potser ja ni ha prou de enfrontaments amb el Servei de Neteja.
    Joan Serra .

  2. El proyecto del carrer gran de Sant Andreu será un completo fracaso porque sólo se piensa en pacíficar pero pacificar el que?. Creo que tenían que haber unificado mejor el espacio vianadante-bici-coche. O sea cada con su espacio pero con un espacio de zona verde para coches o es que ahora va todo el mundo el bici. Hay que pensar que Barcelona no es una ciudad de bicis por su geografía sino de motos por su clima. Y por favor que se controle también a los canes porque mi barrio parece in pipican.Gracias

  3. Pobre carrer Malats cada vez mas transitada y la calle mas olvidada. Se esta degradando poco a poco y nadie hace nada solo meter mas circulacion y mas carga y descarga. ya es imposible vivir aqui es cada vez mas complicado.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt